7 اقدامی که برای حل مشکلات مک بوک خود باید انجام دهیم

مک بوک اپل از آن دست لپ تاپ های پرطرفداری است که با توجه به امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانسته به نحو مطلوبی پاسخگوی نیاز افراد باشد. تشخیص و همچنین حل مشکلات رخ داده برای لپ تاپ مک بوک اپل، شاید در ابتدا کمی دشوار باشد و همین باعث ناراحتی کاربران می‌شود. با توجه به همین امر در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهایی آشنا کنیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید در زمان کوتاه‌تری اقدام به یافتن و حل مشکلات مک بوک خود کنید.

1. مشاهده خطاها

در صورتی که پیام خطایی بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید، آن خطا را یا جایی یادداشت کنید یا از آن عکس بگیرید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید با جستجو در اینترنت و یا سوال از کارشناسان متخصص تعمیرات مک بوک سریع‌تر اقدام به تعمیر و رفع عیب مک بوک خود کنید.

2. بررسی نرم افزارها

یکی از مشکلات رایجی که برای مک بوک ها به وجود می‌آید، مشکلات نرم افزاری آن‌ها است. برای این کار باید مطمئن شوید که مک بوک شما به آخرین نسخه بروز شده باشد زیرا در بعضی از مواقع عدم بروزرسانی به موقع مک بوک می‌توان بر روی عملکرد آن تاثیر منفی داشته باشد. بهتر است، بروز رسانی سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای مک بوک توسط مراکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ انجام شود تا با اطمینان بیشتری بتوان از آن‌ها بهره‌مند شد.

3. بررسی لوازم جانبی مک بوک

از دیگر مواردی که در بسیاری از لپ تاپ‌ها شایع است و در مک بوک نیز رخ می‌دهد، عدم اتصال صحیح لوازم جانبی آن است. در صورتی که لوازم جانبی به درستی متصل نشده باشد، بر روی عملکرد مک بوک شما تاثیر خواهد داشت.

4. بررسی فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی مک بوک خود را بررسی کنید، در صورتی که فضای ذخیره‌سازی پر بود باید برای کم کردن اطلاعات ذخیره‌سازی اقدامات کنید. به طور کلی توصیه می‌شود که 10 درصد از فضای ذخیره‌سازی همیشه خالی باشد تا مک بوک عملکرد بهتری داشته باشد.

5. اجرا برنامه Disk Utility

برای اجرای برنامه Disk Utility کافی است از مسیر Applications>Utilities>Disk Utility به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید دریابید که دیسک شما مشکلی دارد یا نه؟ از برنامه Disk Utility معمولا در مواردی همچون بسته شدن ناگهانی برنامه‌ها، پاک کردن، فرمت کردن یا پارتیشن بندی هارد، ایجاد مشکل در دیسک و در صورت وجود فایل خراب شده می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

6. شروع در حالت ایمن

حالت ایمن مک بوک، حالتی است که در آن مک بوک مشکلات مربوط به خود را تشخیص می‌دهد. استفاده از حالت ایمن یا Safe Mode باعث می‌شود تا در هنگام روشن شدن دستگاه بسیاری از آیتم‌ها و نرم افزارها اجرا نشوند. همچنین باید اشاره کرد که استفاده از این حالت این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید دیسک مک بوک خود را بررسی کنید و از مشکلات آن مطلع شوید. برای استفاده از حالت Safe Mode کافی است، مک بوک خود را خاموش کنید، پس از ده ثانیه دوباره دکمه پاور را فشار دهید و زمانی که صدای فن مک بوک را شنیدند، دکمه Shift را فشار دهید تا مک بوک به حالت Safe Mode درآید.

7. شروع مک بوک در حالت Recovery

حالت Recovery حالتی است که تنها باید در موارد ضروری و مواقعی که با مشکلات پایه‌های و اساسی روبرو هستید، از آن استفاده کنید. برای استفاده از Recovery mode تنها نیاز به طی کردن، چند مرحله ساده خواهید داشت. برای اینکار باید در صورت روشن بودن سیستم مک به قسمت منوی سیستم عامل رفته و از آن قسمت گزینه Restart را انتخاب کنید. سپس باید به محض اینکه سیستم شما برای ریستارت سیستم عامل اقدام کرد، به صورت همزمان کلید‌های Command و R را فشار داده و نگه دارید. نگه داشتن این کلید‌ها را تا زمانی که موفق به مشاهده لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش شوید، باید ادامه دهید. در صورتی که تمامی مراحل بالا را با دقت انجام داده باشید، به حالت Recovery دست پیدا خواهید کرد و از امکاناتی که این حالت در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید برای حل مشکلات مک بوک خود استفاده کنید.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر