چرا لپ تاپ Intel Core i7 انتخاب کنیم؟

خرید لپ تاپ از دغدغه‌هایی است که بسیاری با آن روبرو هستند زیرا تنوع این محصول به قدری زیاد است که انتخاب میان آن‌ها دشوار است. لپ تاپ‌ها در چندین مدل مختلف وجود دارند که در این میان لپ تاپ‌های Intel Core i7 از قدرت و سرعت پردازش بالاتری برخوردار هستند و برای افرادی مانند گیمرها، انیماتورها، ویرایشگران ویدیو و توسعه دهندگان بازی‌های کامپیوتری گزینه مناسبی خواهند بود. هرچند باید اشاره کرد که لپ تاپ های Intel Core i7 از لپ تاپ های Intel Core i5 گران‌تر هستند ولی از عملکرد بهتری برخوردارند.

لپ تاپ Intel Core i7

اگر فعالیت‌های زیادی با لپ تاپ انجام می‌دهید، اطمینان داشته باشید که هیچ چیز نمی‌تواند لپ تاپ Intel Core i7 را شکست دهد. علاوه بر این می‌توانید یک هارد SSD برای لپ تاپ خود در نظر بگیرد تا شاهد افزایش قدرت و سرعت آن باشید. در هنگام خرید لپ تاپ اولین چیزی که بسیار باید به آن توجه کنید، پردازنده آن است. همچنین باید بدانید که پردازنده در تمامی لپ تاپ ‌های Intel Core i7 یکسان نیست و با یکدیگر متفاوت خواهند بود. برخی از این پرازنده‌ها برای انجام کارهای سخت طراحی شده‌اند و برخی دیگر باعث ایجاد فشار زیاد روی باتری لپ تاپ می‌شوند.

فاکتورهای مهم برای انتخاب پردازنده لپ تاپ Intel Core i7

لپ تاپ های Intel Core i7 در دو مدل دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای وجود دارند که لپ تاپ‌های دو هسته به بازرگانان و افرادی که کارهای ساده‌تری با لپ تاپ انجام می‌دهند، توصیه می‌شود و لپ تاپ‌های چهار هسته‌ای مناسب برای گیمرها خواهد بود. نکته بعدی در انتخاب پردازنده Intel Core i7، حافظه CPU آن است که هرچه مقدار آن بیشتر باشد، به طور حتم لپ تاپ توانایی انجام همزمان فعالیت‌های بیشتری را خواهد داشت.
CPU‌ این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به داده‌ها در بازه زمانی کوتاهی دسترسی پیدا کنید. هنگامی که پردازنده با تکرار پردازش اطلاعات روبرو شود، در حافظه Cache خود این اطلاعات را ذخیره می‌کند تا با سرعت بیشتری بتواند مراحل پردازش را انجام دهد. حافظه Cache مانند حافظه RAM است ولی سرعت بالاتری خواهد داشت. حافظه Cache در انواع 4، 6 و 8 مگابایتی وجود دارد. به طور کلی میزان کش 8 مگابایت خیلی بهتر از کش 6 یا 4 مگابایت است و امکان ذخیره‌سازی داده‌ها را در بازه زمانی کوتاه‌تری فراهم خواهد آورد. به طور حتم نام پردازنده‌های "Turbo Boost" را شنیده‌اید که همانگونه که از نام‌شان مشخص است برای انجام کارهای ساخت و بازی کردن ساخته شده‌اند.
شرکت اینتل به منظور پاسخگوی بهتر به کاربران اقدام به ادغام گرافیک خود با پردازنده‌ها کرده است که بدین منظور می‌توان از Intel Iris Pro 580 استفاده کرد.

نتیجه گیری

به طور کلی باید گفت بهترین نوع لپ تاپ، لپ تاپ‌های Core i7 هستند ولی با توجه به قیمت بالاتری که دارند بسیاری توانایی خرید آن‌ها را ندارد و به همین علت به سراغ لپ تاپ‌های Core i5 و Core i3 می‌روند. توصیه می‌شود در صورت خرید لپ‌تاپ‌های Core i5، لپ تاپی با حداقل رم 4 تهیه کنید تا بتواند به نیازهای شما به خوبی پاسخ دهد. لپ تاپ‌های Core i5 و Core i3 تنها برای کارهای ساده مانند جستجو در اینترنت و تایپ کردن عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر