اخبار

رونمایی سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip

رونمایی سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی Z Flip

در سال 2019 سامسونگ برای اولین بار از گوشی تاشو خود به نام گلکسی فولد رونمایی کرد که به دلیل نقایصی که این مدل از گوشی داشت، با حاشیه‌های بسیاری روبرو شد. با وجود به تمام حاشیه‌ها امسال نیز سامسونگ در کنار گوشی گلکسی اس 20 خود از جدید‌ترین نسل از گوشی های تاشو خود به نام گلکسی Z Flip رونمایی کرد که این مدل تفاوت‌های بسیاری با نسل قبلی گوشی های تاشو سامسونگ دارد. در ادامه به بررسی مشخصات و قابلیت های گوشی تاشو گلکسی Z Flip سامسونگ خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش گوشی تاشو گلکسی Z Flip

گوشی تاشو گلکسی Z Flip از اولین نمایشگر شیشه‌ای تاشو جهان بهره‌مند است. این نمایشگر انعطاف‌پذیر اصلی‌ترین ویژگی گوشی جدید سامسونگ است که با رزولوشن 1080 در 2636 و اندازه 6/7 اینچی خود توانسته تحولی در طراحی تلفن‌های همراه ایجاد کند. در بخش بیرونی گوشی جدید سامسونگ نیز یک نمایشگر بسیار کوچک 1.1 اینچی قرار داده شده که وظیفه نمایش نوتیفیکشن‌ها و اطلاعاتی از این قبیل را بر عهده خواهد داشت. همچنین حسگر اثر انگشت گوشی تاشو گلکسی Z Flip نیز در لبه کناری بدنه قرار گرفته تا بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت.

دوربین‌های گوشی تاشو گلکسی Z Flip

دوربین اصلی گوشی تازه نفس سامسونگ در پنل پشتی دستگاه قرار گرفته است که شامل دو دوربین مختلف می‌شود، یک دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل و دیگری دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی. دوربین سلفی سامسونگ گلکسی Z Flip نیز در قسمت بالای پنل جلویی گوشی قرار گرفته که مبتنی بر سنسور 10 مگاپیکسلی است.

حافظه گوشی تاشو گلکسی Z Flip

از مهمترین قسمت‌های تشکیل دهنده گوشی گلکسی Z Flip می‌توان به تراشه قدیمی اسنپدراگون 855 پلاس اشاره کرد که باعث شده تا این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی نکند. در کنار این تراشه نیز 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده ولی باید گفت که این گوشی فاقد SD کارت است و این میزان حافظه را نمی‌توان افزایش داد.

باتری گوشی گلکسی Z Flip سامسونگ

در گوشی گلکسی Z Flip سامسونگ از یک باتری کوچک 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است که از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که این باتری از قابلیت شارژ بی سیم با سرعت 9 وات نیز برخوردار است.

ساختار گوشی تاشو گلکسی Z Flip

با توجه به آنچه شرکت سامسونگ اعلام کرده، کاربران می‌توانند این گوشی را با خیالی آسوده تا 200 هزار مرتبه، باز و بسته کنند و مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. همچنین استفاده از لولای جدید در طراحی گلکسی Z Flip نیز باعث شده تا کاربران بتوانند به صورت نیمه خمیده نیز از گوشی استفاده کنند و با بهره‌مندی از این ویژگی از دوربین سلفی آسان‌تر استفاده کنند. نکته دیگری که در رابطه با گوشی جدید سامسونگ وجود دارد، آن است که گرد و غبار به درون بدنه این گوشی نفوذ نخواهد کرد و از این بابت نیز سامسونگ خیال کاربران را راحت کرده است.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی Z Flip

گوشی جدید سامسونگ قرار است در تاریخ 14 فوریه 2020 در رنگ‌های مشکی، طلایی و ارغوانی با قیمتی معادل 1380 دلار روانه باز شود. 



نظرات کاربران
ارسال نظر