اخبار

اپل از نسل دوم آیفون SE رونمایی کرد

اپل از نسل دوم آیفون SE رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره اپل از گوشی میان رده‌اش با نام (Apple iPhone SE 2020) رونمایی کرد. آیفون SE جدیدترین محصول شرکت اپل است که با سخت افزاری توانمند طراحی شده  است. شرکت اپل قصد دارد، این مدل از آیفون خود را با قیمت ارزان به بازار عرضه کند، به طوری که نسخه 64 گیگابایت آن قرار است با 399 دلار روانه بازار شود. آیفون جدید اپل از فرم فاکتور آیفون 8 استفاده می‌کند. این گوشی دارای صفحه نمایشی در ابعاد 4/7 اینچ با پنل LCD است که در کناره‌های آن می‌توان شاهد حاشیه‌های زیادی بود.

عرضه آیفون SE 2020 ‌در سه مدل با حافظه ذخیره‌سازی 64، 128 و 256

در آیفون SE 2020 دکمه هوم بار دیگر مشاهده می‌شود و در آن خبری از فناوری فیس آیدی اپل نیست. با توجه به نوع طراحی می‌توان گفت این گوشی پنجمین نسل از گوشی های اپل است که این‌گونه طراحی می‌شود.
مطابق با اعلام شرکت اپل آیفون SE از 17 آوریل برای پیش خرید در دسترس قرار می‌گیرد و تاریخ عرضه آن 24 آوریل خواهد بود. اپل قرار است در کنار مدل پایه 64 گیگابایتی، دو مدل 128 و 256 را با قیمت‌های 499 و 549 دلار روانه بازار کند. این مدل از آیفون همچون دیگر مدل‌های جدید آیفون از یک سال سرویس رایگان اپل TV برخوردار خواهد بود. آیفون SE 2020 قرار است در رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی تولید شود.

مشخصات کلی آیفون SE 2020

برای توصیف آیفون SE 2020 باید گفت تمامی مشخصات این سری از آیفون همانند آیفون 8 بوده، با این تفاوت که از دوربین و سخت افزار بهتری برخوردار است. اصلی‌ترین راه برای تشخیص این گوشی از سری 8 آیفون بررسی پنل پشتی و محل قرارگیری لوگو اپل است. در آیفون SE 2020 و آیفون‌های سری 11 لوگو اپل به مرکز منتقل شده است. نکته مهم آن است که این گوشی با قیمت ارزان‌تری نسبت به آیفون 8 به بازار عرضه خواهد شد. 
آیفون میان رده جدید اپل قرار است از تراشه A13  بایونیک استفاده کند که همان تراشه استفاده شده در خانواده آیفون 11 است. تراشه A13  بایونیک جدیدترین دستاورد اپل بوده که از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار است.

دوربین قدرتمند آیفون SE 2020

استفاده از پردازنده مرکزی جدید این امکان را فراهم آورده تا آیفون SE 2020 از دوربین قدرمتند‌تر و قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری برخوردار باشد. آیفون SE 2020 در پنل پشتی خود میزبان یک دوربین با حسگر 12 مگاپیکسلی است. همچنین باید گفت که این گوشی از فناوری Smart HDR نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توان چندین عکس از یک صحنه را ثبت و سپس با هم ترکیب کرد.
هرچند این مدل از آیفون دارای یک دوربین است ولی حالت عکس‌برداری پرتره نیز دارد و از قابلیت عکس‌برداری پرتره به صورت نرم افزاری بهره ‌می‌برد. همچنین باید گفت که دوربین آیفون SE 2020 از فناوری ماشین یادگیری به منظور تشخیص چهره‌ها و عمق صحنه‌ها بهره می‌برد.
دوربین آیفون جدید از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان به شکلی خاص لرزش ویدئوها را بگیرد. آیفون SE 2020 از توانایی ضبط ویدئو 4K  با نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 7 مگاپیکسلی بوده و توانایی ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد.

شباهت زیاد آیفون SE 2020 به آیفون 8

بسیاری از قسمت‌های آیفون SE 2020 شبیه به آیفون 8 طراحی شده و تفاوت‌های زیادی به چشم نمی‌خورد. انتظار می‌رود باتری این گوشی نیز شبیه به آیفون 8 باشد. همچنین اپل اعلام کرده که قاب‌های طراحی شده برای آیفون 8 به خوبی با  آیفون SE 2020 سازگار هستند. این آیفون از صفحه نمایش  IPS LCD Retina با پشتیبانی از True Tone برخوردار است و طبق بررسی‌ها و مشاهدات این صفحه نمایش دارای کیفیت مطلوبی خواهد بود. اندازه صفحه نمایش آیفون جدید نیز همانند بسیاری از محصولات شرکت اپل 4/7 اینچ است.

نبود شارژر سریع در جعبه آیفون SE 2020

نکته قابل توجهی درباره آیفون SE 2020 وجود دارد، آن است که در جعبه این دستگاه شارژر 5 وات قرار داده شده در صورتی که اپل از شارژ سریع 18 وات این گوشی خبر داده است که به منظور استفاده از چنین قابلیتی کاربر باید شارژر مجزا تهیه کند. آیفون جدید برای شارژ شدن از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد و مطابق با اطلاعات رسمی این گوشی در فهرست دستگاه‌های تحت پشتیبانی استاندارد Qi قرار می‌گیرد. 
در آیفون SE 2020 خبری از جک هدفون 3/5 میلی‌متر خبری نیست، اما در جعبه آن هدفون لایتنینگ قرار گرفته است. از دیگر مشخصات این آیفون می‌توان پشتیبانی آن از وای فای 6 و شبکه LTE گیگابایتی و دو سیم کارت را نام برد ولی نکته مهم آن است که سیم کارت دوم دستگاه باید از نوع سیم کارت الکترونیکی (eSIM) باشد که فعلا در کشور ما در دسترس نیست.
گوشی جدید اپل از فناوری هپیتک تاچ (Haptic Touch) نیز پشتیبانی می‌کند که فناوری جایگزین اپل به جای 3D Touch است که از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.



نظرات کاربران
ارسال نظر