جلوگیری از اجرای خودکار اپلیکیشن ها در اندروید

یکی از مواردی که برای همه کاربران سیستم عامل های اندروید رخ می‌دهد، اجرای خودکار اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی است و می‌تواند مشکلات بسیاری مانند تمام شدن باتری، پر شدن حافظه کش و کند شدن سیستم گوشی را به همراه داشته باشد. روش‌های بسیاری برای جلوگیری از باز شدن اتوماتیک این برنامه‌ها وجود دارد که می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا چند روش برای رفع این مسئله را به شما آموزش دهیم و در صورت برخورد با چنین موضوعی در کمترین زمان و بدون هیچ هزینه دیگری آن را حل کنید.

استفاده از برنامه های کمکی برای جلوگیری از اجرای خودکار اپلیکیشن

یکی از روش‌هایی که برای جلوگیری از اجرای خودکار اپلیکیشن های اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه‌های کمکی هستند. به کمک این برنامه‌ها می‌توان بسیاری از حافظه گوشی را پاک کرد تا سرعت تلفن همراه نیز افزایش یابد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان Greenify و All- in One Toolbox اشاره کرد که عملکردی بسیار شبیه Doze سیستم عامل اندروید دارند.

برنامه‌ها را به کمک Dozing اندروید متوقف کنید

حالت بهینه سازی یا Doze یکی از بهترین امکانات سیستم عامل‌های اندروید بعد از نسخه ۶ برای عدم اجرای خودکار اپلیکیشن ها است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی مانند GPS، وای فای و … را در زمان خاموش بودن گوشی غیر فعال کنند و با روشن کردن صفحه نمایش دوباره فعال شوند. برای استفاده از این حالت به settings گوشی بروید و در قسمت Power گزینه Battery Optimization را انتخاب و در نهایت هر برنامه‌ای که می‌خواهید در زمان خاموش بودن صفحه نمایش غیر فعال باشد را انتخاب کنید و سپس Optimize را تایید کنید.

برنامه‌های در حال اجرا را متوقف کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری کردن از اجرای خودکار اپلیکیشن ها در سیستم عامل اندروید استفاده از Developer Options گوشی است. این گزینه به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های در حال اجرا را متوقف کنید، در نتیجه برنامه‌ها به صورت اتوماتیک باز نمی‌شوند. برای فعال کردن این گزینه به About تنظیمات گوشی بروید و ۷ بار به صورت متوالی بر روی گزینه Build Number ضربه بزنید. بعد از انجام این کار به Developer options تنظیمات خود بروید و در Running Service برنامه‌های مورد نظر خود را متوقف یا Stop کنید. بعد از انجام دادن تمامی این مراحل گوشی را ری‌استارت کنید تا برنامه‌ها متوقف شوند.

کلام آخر

کند شدن و هنگ کردن سیستم عامل‌های اندروید یکی از بزرگترین مشکلات کاربران گوشی‌های هوشمند با این سیستم عامل است. یکی از عمده دلایل این اتفاق نیز اجرای خودکار اپلیکیشن های موبایل است که سبب پر شدن حافظه می‌شود. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چند روش جلوگیری از باز شدن برنامه‌ها آشنا کنیم تا عملکرد تلفن همراه شما بهبود یابد. شما نیز اگر روش‌های دیگری برای متوقف کردن این برنامه‌ها دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر