5 روش برای افزایش سرعت تلفن هوشمند اندروید

گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها در میان اسمارت فون‌ها هستند اما یکی از بزرگترین اشکالات این نوع از گوشی‌ها کاهش یافتن سرعت آن‌ها بعد از گذشت مدت زمانی است. کم بودن حافظه داخلی می‌تواند یکی از بزرگترین دلایل برای کم شدن سرعت این گوشی‌ها باشد. با این حال روش‌های گوناگونی برای افزایش سرعت تلفن معرفی می‌شود. شما نیز به عنوان یکی از کاربران گوش‌های هوشمند اندروید اگر با این مشکل مواجه هستید، همراه ما باشید تا شما را با چند روش بهبود سرعت تلفن‌های همراه آشنا کنیم.

برنامه‌های اضافه و غیر ضروری را پاک کنید

یکی از مهمترین عواملی که سبب کم شدن کارایی سیستم عامل‌های اندرویدی می‌شود، فعال بودن برنامه‌های غیر ضروری و اضافه است. بهترین کار برای افزایش سرعت تلفن در این مواقع حذف یا Uninstall کردن نرم‌افزارها است. برای انجام دادن این کار به قسمت Settings گوشی خود بروید و وارد بخش Apps شوید و در آنجا برنامه‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را غیر فعال کنید.

مهمترین کار برای افزایش سرعت تلفن غیر فعال کردن انیمیشن آن است

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت تلفن های اندرویدی انجام دهید، غیر فعال کردن انیمیشن‌های آن‌ها است. انیمیشن‌ها فقط در تغییر محیط کاربر تاثیر دارند و تا زمانی که حافظه گوشی شما کم نباشد، موثر هستند. برای غیر فعال کردن این گزینه به بخش تنظیمات بروید و گزینه Developer options را انتخاب کنید. در این قسمت به بخش Windows animation scale بروید و گزینه Animation off را فعال کنید. بعد از انجام دادن این مرحله همین گزینه را برای بخش‌های Transition animation scale و Animator duration scale نیز فعال کنید.

حافظه مرورگر کروم گوشی را پاک کنید

یکی از مرورگرهایی که کاربرد بسیاری برای گوش‌های هوشمند دارد، مرورگر کروم است. حافظه این برنامه به واسطه استفاده مداومی که از آن می‌شود سریعا کش می‌گیرد به همین دلیل سرعت گوشی را کاهش می‌دهد. برای رفع این مشکل و افزایش سرعت تلفن همراه حافظه مرورگر کروم را پاک کنید. برای رفع کش کروم به برنامه گوگل کروم بروید و سه نقطه عمودی سمت چپ را انتخاب کنید و در قسمت Settings گزینه Site setting را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Storage را انتخاب و در آخر Clear site storage را بزنید.

ویجت های غیر کاربردی را از صفحه هوم پاک کنید

ویجت‌ ها از دیگر عواملی هستند که در کاهش سرعت گوش‌های اندرویدی تاثیر دارند. برای افزایش سرعت تلفن های هوشمند خود بهتر است این ویجت‌های غیر کاربردی را از صفحه هوم خود پاک کنید. با فشار دادن انگشت خود بر روی ویجت و انتخاب کردن گزینه Remove from Home screen را انتخاب کنید.

کش گوشی را پاک کنید

هر برنامه‌ای که در گوشی شما فعال باشد، قسمتی از حافظه شما را در بر می‌گیرد و باعث کند شدن سیستم عامل گوشی شما می‌شود. برای رفع این مشکل و افزایش سرعت تلفن خود باید حافظه کش آن را پاک کنید. وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Device maintenance  را انتخاب کنید و اجازه دهید تا گوشی شما آنالیز شود. بعد از آنالیز شدن گزینه Storage را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی Clean Now کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم یکی از بزرگترین مشکلات سیستم عامل اندروید پایین بودن سرعت عملکرد آن‌ها است اما راه‌های بسیاری برای افزایش سرعت تلفن های اندروید و پاک کردن حافظه داخلی این نوع از گوشی‌ها وجود دارد که در این مقاله فرصت به معرفی پنج مورد از آن‌ها شد. شما نیز اگر روش‌های دیگر برای بهبود سرعت گوشی‌های هوشمند خود دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر